Tuesday, 3 February 2015

BLOG BARU GAP : TAHNIAH KETUA PEMUDA MCA !


tahniah ketua pemuda MCA.
sejuta kali tahniah.

tindakan anda bersama sama DAP bersatu membalun ismail sabri membuktikan betapa 'tersiratnya' nurani hati kamu untuk bersatu pandangan dan hati dengan dap.

sepatutnya ketua pemuda MCA menyokong movement untuk mendesak majoriti lahabau rantaian pembekalan pengguna yang dikuasai untuk segera menurunkan harga barangan setelah harga petrol diturunkan.

ini tidak.

anda sebaliknya menyebelahi puak lahabau.

MASIH LAGI PERCAYA KE DENGAN MEREKA ?

8 comments:

  1. Jika ianya kepentingan kaum cina seperti perniagaan dan sekolah vernakular jelas sejelas nya parti dap mca gerakan dan parti kaum cina berpadu tenaga bergabung menjaga kepentingan mereka.

    Yang menjadi mangsa? Rakyat.....melayu india iban kadazan dan lain2 kaum.

    Anwar ibrahim? Nauzubillah....Masih ingat lagi perarakan Bersih? Mereka menjerit supaya harga barang dan minyak di turunkan? Di manakah Pakatan Rakyat ketika ini? Bukankah harga minyak sudah turun? kenapa harga barang, sektor pengilang, pertanian, pembinaan tidak menurunkan kos masing2? Di manakah pembelaan anda membantu rakyat teranaiya dan di zalimi? Hakim pun menyebelahi mereka kah?

    Bagaimana pula The Star? Malay Mail? The Sun? Malaysia Insider? MC? FMT? dan lain2? di manakah suara mereka membela rakyat? yang mereka pukul canang ialah ismail sabri adalah racist?

    Pemimpin Umno? Pas? Hanya jaga periok nasi masing2 kah? jangan lah menikus?

    Sekurang2nya perkasa isma dan lain ngo ada lah juga bersuara.

    Isunya rakyat dianaiya dan di zalimi! Turunkan harga itu permintaan rakyat susah sangat ke?

    ReplyDelete
  2. MCA dan DAP adalah 'PRODUK' yang sama, hanya 'JENAMA (BRAND)' saja berbeza.

    Kedua-dua brand ni ULTRA-KIASU dan berjuang utk KAUM MRK SAJA. MCA merengek memintak dari dalam kerajaan, kalau kemahuan mrk tidak dipenuhi atau tercapai, mrk akan memindahkan pulak kpd DAP utk menyalak, memekak, melolong dan membuat tuduhan dan fitnah kpd kerajaan.

    Jadi apa nak heran kalau MCA pun senada dgn DAP dlm banyak perkara kerana kedua-duanya BERJUANG UTK KAUM MRK. Kalau apa yg saya tulis ni salah, tolong sesiapa jawab soalan ni ...

    MENGAPA MCA MEMBIARKAN DAP MENGUASAI DAN MENJADIKAN AKHBAR MILIK MRK THE STAR SBG TEMPAT DAP MEMBUAT PROPAGANDA DAN MENGUTUK DAN MENGHENTAM KERAJAAN?

    ReplyDelete
  3. GST di jadikan tukul menghentak kerajaan dan majoriti pengguna Melayu. Sebelum GST, lihat harga barangan di naikkan sewenang-wenang nya seolah nya harga minyak melambung ! Nampak sangat kelakuan mereka tidak mahukan perpaduan kecuali untuk kaum sendiri.

    Bagaimana perlu mengajar kebiadaban ini ?

    Kesepaduan umat Melayu amat di perlukan. Gerakkan tsunami kesedaran Melayu mesti di dominasi. Banyak pihak yang mampu melakukan nya. Kenapa tidak sahut gesaan Ismail Sabri ? Pengguna mesti teruja.

    ReplyDelete
  4. Eleh, orang melayu pun susah jugak bila semua kedai cina tutup. Korang tengoklah nanti pasti orang melayu mengeluh apabila semua kedai-kedai dan bengkel-bengkel kereta milik cina ditutup sempena CNY. Siapa cakap melayu tak perlukan cina ?

    ReplyDelete
  5. Kepada pemilik kereta dan motorsikal,

    Pastikan kenderaan anda berada dalam keadaan baik dan tidak mengalami kerosakan semasa cuti CNY kerana ketika itu semua bengkel cina ditutup. Sekian dimaklumkan.

    ReplyDelete
  6. najib la bodo.dah tau bangsa tu mmg tak boleh buat kawan masih jugak dok gosok belakang mereka...apa nak jadi dgn msia ni..

    ReplyDelete
  7. Tapi yg paling aneh...MANA KETUA PEMUDA UMNO YG SUKA SGT BUAT HEBOH DGN GOYANG BONTOTNYA...apa kejadah umno dpt ketua pemuda umno mcm ni....HOIIIIIIIII kpd semua yg layak mengundi dlm pau... Cukup la undi si mangkuk ni

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.