Sunday, 24 May 2015

PAS MENUJU PENDIRIAN AKHIR. BERSABAR LAH !


menteri besar kelantan dah setuju dengan pandangan hj hadi dalam isu mufakarah dengan pakatan.

kata menteri besar kelantan, perkara itu sudah LAMA dikaji .

dikaji dalam maksud adakah gabungan ini membawa manfaat atau mudorat pada perjuangan pas.

pas mengikut fahamannya, akan sentiasa mendahulukan prinsip perjuangan partinya.

mana-mana parti pun baik dalam BN sudah pasti mewajibkan akan pendahuluan prinsip perjuangan melebihi persefahaman dalam konteks gabungan.

ramai skeptikal mengenai pendirian pas ni.

dah ramai jugak balun pendirian flip flop pas.

namun kita sebagai blogers harus memahami isu 'sengugut politik' ini dengan lebih meluas.

dalam konteks ini, gabungan pakatan YANG MENDAHULUKAN IDE HAK ASASI, DEMOKRASI, KETERBUKAAN amatlah jauh menyimpang dari prinsip asal perjuangan pas.

anwar pada 2007, secara terbuka menyatakan persetujuan untuk membenarkan lina joy murtad atas nama hak asasi.

adakah pas perlu menyetujui pandangan anwar ini ?

pada 2008, isu kalimah ALLAH yang mahu diguna pakai di SEMENANJUNG oleh pakatan sama sekali tidak dipersetujui oleh dato haron din.

harus blogers fahami, dalam konteks gabungan BN dan pakatan ....

pakatan dalam beberapa polisi politiknya amatlah serius untuk menggangu status quo.

namun tidak dalam BN ( walaupun ada sikit sikit namun dapat diselesaikan )

mengganggu status quo inilah yang menjadi dilema besar hj hadi.

dalam hal ini, hj hadi memerlukan beberapa waktu sahaja untuk difikirkan jalan mufarah dengan pakatan.


liku pertama.... pemilihan dalam muktamar pas bulan depan.

19 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Admin
      Ni sekor dah terlepas dah ni.
      Perihatin la sikit admin.
      Macamana ibu lilis ini boleh bolos masuk ke blog ini.
      Jangan sekali-sekali dibiarkan ibu lilis dan yang sewaktu dengannya lepas masuk.

      Delete
    2. Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya katiman dari surabaya kerja tki di malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu..saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel cuma MBAH WITJAKSONO yg berhasil memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH WITJAKSONO di: 0852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya
      KLIK-> BOCORAN TOTO MALAYSIA 2D 3D 4D 6D

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Buk. Tumpang tanya ya !
    mufakarah atau mufarakah ?
    Maap buk. Pening.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulis 'CERAI' aja deh. Ngak perlu arabik sampai typo segala. Nanti ya bikin pusing aja.

      Delete
  3. Aji awak mau pergi boleh pergi, lain kali jangan datang sembah kita punya kaki, awak datang kita kencing sama awak punya muka. Ada berani datang la.

    ReplyDelete
  4. Kita tak tipu kita ada PRINSIP bye bye dap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lanciaoo!! Plinsip U-Turn saja lu ada. Lagi mau ciakap manyak ka?

      Delete
    2. Kita tipu sunat, lu mau bikin ka, liana banyak syok oooo

      Delete
  5. Kemungkinan Hadi Awang akan diketepikan . Itu tak mustahil berlaku kerana puak Anwarinas sudah control peringkat pemimpin tertinggi PAS sebanyak 70 peratus .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aji wan million rupee u wan aji

      Delete
  6. Semua ni opera cina DAPpigs dan Keldaian mereka PAS-piss-pusssy. Tak aka da apa2 yang berlaku. Tengoklah apa yang berlaku kat Permatang Pauh.

    ReplyDelete
  7. jangan mudah lupa, lim kit siang hamkachan pernah melaungkan, MATI MELAYU, INI NEGERI BUKAN MELAYU PUNYA, KITA CHINA SUDAH ADA KUASA, sedarlah dalam suasana politik melayu sekarang yang tak sudah sudah menjatuhkan orang melayu sendiri , berpecah tidak bersatu, sedangkan china haramjadah kukuh bersatu tak kira dap,mca atau gerakan yang untung adalah china, maka tak hairanlah apa y pernah dilaungkan oleh LKS satu masa dulu akan jadi kenyataan. Pada masa tu apa nak dikatakan lagi, PADAN MUKA MELAYU, BODOH PUNYA MELAYU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari kebusukan hati & kebenciannya kpd melayu, sepatutnya LKS & keturunannya sudah lama 'najis' kepada seluruh bangsa melayu. Demi ketamakkan kuasa, masih ada melayu yg sanggup bersekutu, bersalaman & berpelukan dgnnya & keturunannya.

      Delete
  8. Melayu Bab duit Bini, ugama, maruah boleh gadai..tapi melayu Islam sorry..

    ReplyDelete
  9. PAS/UMNO berstau jer baru CinaBabi/Keling Pariah Pendatang takot!!!

    Melayu PKR biar dorang gi MAMPOS!!!!

    Penyelesaian terbaik kan kan kan...

    ReplyDelete
  10. Cina da lama main game ni. Mereka Bersatu kemudian Bodoh2kan Melayu yang dah sememang nya segelintir yang da memamng BODOH!!!

    Pastu mereka fikir da banyak sokongan dari segelintir Melayu yang BODOH lantas mereka jadi Kurang Ajar dan BIADAP!!!

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.