Thursday, 27 August 2015

DEMONSTRASI : DI HONG KONG CINA TOLAK CHINA, DI MALAYSIA MELAYU ( PEMBANGKANG ) ANGKAT DAP.


ada beza demonstrasi di hong kong dan malaysia.

demontrasi selama 3 bulan berturut-turut di hong kong anjuran penduduk nya melibatkan apa ?

ianya melibat hak... ya sebut hak anak jati hong kong untuk memilih calon pilihanraya ditandingi dan diwakili oleh anak tempatan ( sebut anak hong kong )

cina hong kong menolak ide dictate ( ARAHAN PATUH ) negara besar china dalam isu pemilihan calon pilihanraya.

pimpinan tanah besar china MENGARAHKAN/MEWAJIBKAN calon polihanraya di hong kong MESTILAH mendapat blessing dari tanah besar.

ini menimbulkan protes anak cina anak jati hong hong yang tidak mahu menerima arahan tanah besar.

maka berlakulah demontrasi 3 bulan berturut-turut anak cina hong kong membantah kehendak tanah besar.

isunya di sini melibatkan hak.
lebih menarik isunya di sini melibatkan penolakan cina terhadap cina.

bezanya di malaysia.

melayu pembangkang sanggup melakukan demontrasi UNTUK AKHIRNYA mengangkat cina dap menjadi pemerintah.

dalam konteks dan terma politik merujuk kepada isu hong kong, ia digelar penolakan.

dalam konteks dan terma politik malaysia... ia digelar pembaruaran.


5 comments:

  1. Bersih itu Cina DAP Kominis ANAK HARAM SIAL!!!

    Bersih itu Melayu Pembangkang Bongok MUSIBAT MACAM BABI!!!

    ReplyDelete
  2. melayu memang bodoh.....tolong kafir harbi Dapigs untuk memBANGSATkan diri sendiri....nak lihat bukti...??? tengok la kat Penang......apa melayu dapat....???/ kampong tergadai....itu baru satu negeri DAPigs control....pun Melayu masih tak sedar diri....especially yg nak pergi berdemo nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua komen jelas menunjukkan bahwa otak penulisnya telah dijajah oleh kebodohan.... Orang ISLAM sepatutnya tidak berbicara soal BANGSA....

      Selama ini UMNO yg memimpin BN dan memperjuangkan hak BANGSA MELAYU dan hasil nye....wujud BANGSA MELAYU PENGEMIS BRIM seramai 7 juta ORANG.

      TANAH RESERVE MELAYU HILANG SEPARUH... Ini BUKAN kerja DAP....Ini kerja UMNO.
      Hilang Singapura... BUKAN kerja DAP...ini juga kerja UMNO.
      Hilang PULAU BATU PUTEH ...kerja UMNO.
      Hilang TANJUNG PAGAR.... kerja UMNO.
      Hilang Pegangan Ekuiti (SAHAM) ...kerja UMNO.
      Hilang maruah...kerja UMNO.
      Hilang akal.........jadi BANGANG....kerja UMNO.
      Hilang UGAMA....asyik berhibur....kerja UMNO.
      Hilang macam macam....BUKAN kerana BANGSA lain.....tapi kerana parti politik yang memperjuangkan bangsa Melayu... tapi gagal memertabatkan bangsa Melayu.

      Lupakan soal BANGSA MELAYU dan maju kedepan dengan cara ISLAM....tanpa HADI AWANG YANG DAH SERABUT NAK SEBANTAL DENGAN NAJIB RAZAK.

      Delete
    2. Kalau orang Melayu tak sedar diri , lagi teruk sbb jadi hamba pada DAP dan pihak CIA melalui NED NID dll lagi.
      Jika org melayu tak cakap pasal bangsa , siapa lagi . Ada kah mau lihat melayu hilang di dunia padahal nama tanah Tanah Melayu tapi DAP dan rakan2 mau hancurkan melayu maka terkuburlah Islam.
      Jika menuding jari ke Umno tetapi sendiri tidak berusaha memperbaiki sama saja memperbodohkan diri sendir.

      Delete
  3. Nk buat mcmana,melayu jugaklah yg buat melayu tak percayakan satu sama lain..melayu jugaklah yg songlap duit melayu,melayu jugaklah yg buat bangsat kt melayu lain..melayu kroni2 je yg kaya raya,melayu bkn kroni xde kepentingan tengok aje la..melayu sampai mati islam abadi

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.