Tuesday, 25 August 2015

PAS SELANGOR KETAQ LUTUT DENGAN GHB SELANGOR ??

PAS Selangor tidak akan berkompromi dengan ahli Gerakan Harapan Baru (GHB) jika mereka mahu turut bertanding di kawasan yang ditandingi calon PAS pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

"Kalau mereka anggap PAS akan beri laluan pada pilihan raya umum akan datang, PAS tidak akan beri laluan sebab itu kerusi kita," kata Setiausaha PAS Selangor Mohd Khairuddin Othman.

Katanya jika ahli GHB bercadang untuk bertanding pada pilihan raya, adalah lebih baik mereka bertanding di kerusi yang tidak ditandingi calon PAS.

( gap kata : maknanya pas selangor suruh ghb tanding kerusi pkr la ya...hehehehe)

"30 tahun akan datang sejarah akan mengingati GHB sebagai parti yang memenangkan BN dalam PRU akan datang dan inilah faktor kekalahan kalau berlaku pertandingan 3 penjuru," kata Mohd Khairuddin pada sidang media hari ini.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pas-selangor-tidak-mahu-beri-laluan-kepada-ghb-pada-pru#sthash.ABCdlRXA.dpuf

5 comments:

  1. TAk habih2 kutok BN dan UMNO....tu la ko orang. Buat lagi solat hajat untuk 'KO' kan UMNO, mati UMNO, pecah perut UMNO.....haaa...le ni parti siapa yang KO, mati dan pecah perut....parti ko orang juga kan....kahkahkahkah

    ReplyDelete
  2. Berjaya jugak agenda DAP untuk memecah belahkan kesatuan Melayu di Selangor. Kita lihat perpecahan ini sebagai kayu pengukur terhadap tahap kepercayaan dan keyakinan pengikut atau bekas pengikut PAS terhadap ajaran Islam itu sendiri. Pengikut-pengikut yang taksub dengan ketua masing-masing bagaikan tidak pernah ada kemampuan untuk berfikir sendiri samada arahan Ketua mereka itu dibenarkan oleh syarak atau pun tidak. Mungkin mereka tidak pernah tahu atau diberitahu bahawa memutuskan silaturahhim itu besar impaknya. Tuan-tuan yang bercanggah dan memutuskan hubungan sesama sendiri diharamkan masuk syurga.

    Kedua cuba tanya Mat Sabu sebagai Ketua GHB tentang kalimah Allah yang telah pihak gereja Evangelist tajaan DAP syirikkan itu. Kita tak pernah lihat Mat Sabu bersuara untuk membantah sebaliknya beliau dilihat seperti merestui tindakan biadab pihak gereja dan pemimpin DAP. Mungkin ada pengikut PAS yg sependapat dgn pihak gereja yang akan marah dgn hujah ku ini. Tetapi tahukah tuan-tuan bahawa Tuhan yg tertulis didalam kitab Holy Bible itu cuma dikenali sebagai GOD, Father dan LORD (ini cuma ganti nama) bukan nama Tuhan. Selepas itu tuan-tuan cuba confirmkan dgn paderi Keristian baik yg di dalam negeri mahu pun yang di luar negara statement ini. Tanyakan apa kah benar Tuhan Keristian ada anak? Mereka pasti akan kata memang benar !!

    Nah! Nampak tak apa impak perbuatan itu apabila nama ALLAH digunakan utk mengantikan perkataan GOD, Father dan LORD? Boleh ke tuan-tuan terima ALLAH kini ada anak? Tak biadab ke namanya apabila mereka meletakkan ALLAH setaraf dgn haiwan dan manusia? Nauzubillahiminzalik !!! Tak takut ke dgn dosa syirik tuan-tuan?

    Ketiga bukanlah mejadi satu rahasia besar bahawa Mat Sabu sendiri yang bawa Kit Siang utk berceramah di salah satu masjid Kota Bharu sedikit masa dahulu serta Kit Siang menyarankan bahawa Hudud tidak sesuai utk bumi Malaysia. Atas dasar inilah pemimpin Cina DAP sangat selesa dgn pengasas GHB itu. Kalau tak percaya cuba tanya Mat Sabu dan Khalid Ibrahim apakah mereka selesa dgn agenda pihak gereja Evangelist dan pemimpin DAP itu? Tepuk dada tanya diri sendiri. Tuan-tuan berousu-pusu utk menyertai GHB ini utk apa? Ingatlah bahawa hidup kita didunia ini bukannya lama mana tak lama lagi semuanya akan mati utk menemui Pencipta kita semua.

    ReplyDelete
  3. MAKBUL DOA ADIK ARUAH NIK AJIS YE....GHB Diketuai oleh "bekas Tim Presiden PAS" yg ada tape perbualan yg boleh menaikkan.......mmmm pun masih laku. Yang peliknya, kalau Hassan Ali cepat macam kilat kena pecat. Si Mat Sabun buat roadshow sana sini, tak pulak kena pecat. Bertuah betul dia ni. Undang-undang dan peraturan mana yg digunapakai oleh PAS ni ye.

    ReplyDelete
  4. Pas jngn mimpi basah nk kalahkan GHB pd pru akan dtg sbb Ghb sngt kuat dr segi bantuan duit dr Dapigs...hati2 org melayu pd dapigs "Agenda Dapigs tawan putrajaya"
    Http://youtu.be/B2RwWKiJSVw

    ReplyDelete
  5. Perancangan DAP bersama pihak Gereja sdh diketahui oleh Mat Sabu dan rakan2 untuk mematahkan iman org2 islam di Malaysia. Mcm ni pun berpusu2 mau masuk GHB atau mmg semua dah masuk Syiah beramai2.

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.