Tuesday, 22 September 2015

ISMAIL SABRI BAWA PENGERTIAN DEMOKRASI DAN BUKAN RASIS.


dengan kuasa yang dipegangnya, ismail sabri dengan tak payah retorikal guna ayat slapstik memualkan, sekali lagi memuaskan hati orang melayu dengan menamatkan penajaan pelajar baru MARA di taylors college.

sebabnya.. adalah sebab-sebab yang mewajarkan justifikasi keputusan.

orang melayu kata.. jangan lebih lebih.. jadi paham-paham lah maksud di sebalik tindakan.

ini bukan rasis tapi sebaliknya hak demokrasi untuk sebuah kementerian, meletakkan kepentingan anak bangsa di tempat yang betul .

isu ini ada persamaan dengan falsafah dalam hak berpendidikan dan berpelajaran.

sebuah kementerian yang memberikan hak penajaan punyai hak untuk menentukan institusi pembelajaran mana yang wajar diduduki oleh penerima penajaan.

sama kesnya dengan hak ibu bapa menentukan pembelajaran anak nya samada di sekolah kebangsaan ataupun sekolah aliran.

penentuan hak berpendidikan tiada rasis. sungguh mudah di ertikan dalam konteks semasa.

ada banyak lagi kolej yang lebih kebangsaan , lebih ekonomikal wujud di malaysia.

ps; masa zaman remaja dulu gap selalu lepak kat seksyen 17 shah alam. ramai student melayu yang nak transit ke luar negara dibentuk di situ...kena banyakkan lagi konsep sebegini untuk kategori pelajar yang semacam ini.


5 comments:

  1. gap, saya salah seorang yg lahir dari program KPP. sayang dah tiada.

    ReplyDelete
  2. Uitm prep accepted overseas? Baru dapat tau. Dulu ada A-level kat Uitm? Baru tau. Kemana pergi nya sekarang?
    So, students, just do your best. We will do the rest.Jangan berdemo sangat ke sana sini. It is a waste of time that will effect your studies.
    Go T.S. go! We are with you.

    ReplyDelete
  3. Yesss, ini lah pemimpin & menteri melayu sejati, kalau ada isu2 menyetuh orang melayu..pemimpin ini harus bertindak. Kita tengok kalau ada kes melibatkan orang cina..pemimpin DAP mesti melalak. Kepada pemimpin2 & menteri melayu yg lain jgn cakap je..contohi lah Sabri Yaakob.

    ReplyDelete
  4. Ismail sabri satu2nya menteri terbaik yg najib ada dalam kabinet.Dia seorang yg walk the talk,cakap serupa bikin.Tak perlu amaran2 kosong,tak perlu hunus2 kering lepas tu minta maaf atau tunjuk2 jari kehulu hilir cakap ada bukti itu bukti ini tapi habuk pun tarak macam tong kosong.

    Ismail sabri bila cakap terus buat atau tak perlu cakap apa2 terus bertindak.Ini macam baru terbaik!

    ReplyDelete
  5. SOKONG DS ISMAIL SABRI!!

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.