Friday, 2 October 2015

BERJUANG DENGAN KEMAS, KONSISTEN DAN FAKTUAL.



masa mula menjadi kerajaan, dap penang dalam pengumuman pertamanya adalah menafikan DEB di penang.

kemudian satu persatu mereka jalankan. kemas halus selepas mewujudkan sektor melayu yang menyokong padanya.

mewujudkan sektor sokongan itu adalah pancing untuk mendapatkan kelulusan dalam mengejar cita-cita yang besar.

hari ini mereka punyai keberanian luar biasa untuk sengaja mengusik benda yang status quo.

harus dipersalahkan dalam hal ini kerana terlalu mengolom dap adalah si  anwar ibrahim dan kelompok pas.( dahulunya yang amat beri muka )

dap menjadi kuat kerana arus pembangkang politik melayu bersama mereka.

ini fakta dan tak siapa boleh nafikan.

dalam sistem sebegini, ia dipanggil win win situation. win win situation yang akhirnya menghancorkan status quo dalam jangka masa panjang. itu kelemahan melayu pembangkang, cepat klimaks dan terpancut awal walaupun subjek belum tanggalkan pakaian.

hari ini karma dah makan pas.
dap yang dijulang, dap jugalah yang menghancorkan pas.

namun walau bagaimanapun merintih bukan pilihan kita.

terus memberikan penjelasan kemas, ilmiah logikal berlandaskan pensejarahan dan hak serta staus quo perlu terus dilakukan oleh kita.

perang us vietnam pada asalnya dilihat baik untuk kerajaan amerika.

namun selepas 40 tahun, masyarakat amerika mula mengeluarkan sentimen makan dalam.

APA KEJADAHNYA AMERIKA PI CAMPUR TANGAN MASUK VIETNAM ?

kita perlu segera mewujudkan 'sentimen selepas 40 tahun' ini di kalangan masyarakat melayu..

NAMUN SENTIMEN INI PERLU DIPERCEPATKAN.

wujudkan kewajaran skeptikal terhadap  pada dap bukan dikalangan hali umno sahaja, malah public dan pengundi secara keseluruhannya.

namun dalam usaha memerangi secara ilmu game pembangkang, kita seharuskan memperkuatkan sentimen kekitaan dahulu.

2 comments:

  1. mohd zaidi tu awat x sound org pas terus, hilang teloq kot... pasai pas la umat islam di malaysia hadapi pelbagai bencana.. pas parti cap hanjeng tuh lagi baik mampos cpat ckit sbb depa la babi dap besaq pala, la ni org2 pas buat bodo plak pasai salah depa sendiri..pas lancauuuuuu....

    ReplyDelete
  2. BANGI, Khamis – Ketua Pembangkang Pulau Pinang, Datuk Jahara Hamid menegas Kerajaan Negeri Pulau Pinang mesti akur dengan keputusan untuk membenarkan penggunaan pembesar suara di luar masjid dan surau untuk azan dan iqamat.

    “Jangan cuba bikin onar kerana semua keputusan sudah diputuskan oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri,” katanya.

    Dengan keputusan yang dikeluarkan itu, beliau berharap DAP tidak akan menjadikan ia sebagai isu untuk menimbulkan ketegangan di antara kaum.

    “Keputusan yang dibuat itu saya yakin ia sudah dikaji dengan baik di mana azan dan iqamat boleh dilaungkan dengan menggunakan pembesar suara di luar masjid, jadi kita boleh menyeru untuk umat Islam untuk datang ke masjid dan surau untuk menunaikan ibadah.

    “Dan kerajaan negeri kalau boleh sebelum ini dia minta dengan azan dan iqamat pun tak boleh dilaungkan menggunakan pembesar suara di luar masjid, jadi selepas ni mereka kena akur dengan keputusan tersebut,” tegas Datuk Jahara.

    Katanya lagi, azan dan iqamat selepas ini boleh dilaungkan dengan menggunakan pembesar suara di luar masjid dan surau, manakala semua program masjid seperti qiamullail, solat tahajud, kuliah dan sebagainya hanya dibenarkan menggunakan pembesar suara di bahagian dalam.

    “Apa yang dah ditetapkan jangan nak dibantah lagi, ini hal agama, setiap keputusan yang dibuat pasti sudah dikaji dengan baik,” katanya lagi.

    Keputusan itu dibuat ketika mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri pada 1 dan 2 Julai lalu dan disahkan sekali lagi menerusi mesyuarat sama pada 23 dan 24 Ogos lalu.

    Sebelum ini, terdapat satu dakwaan menyatakan bahawa DAP dalam usaha untuk melarang pihak masjid untuk melaungkan azan dan iqamat dengan menggunakan pembesar suara di luar masjid dan surau.

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.