Thursday, 12 November 2015

ANGKA LUAR BIASA PEMINDAHAN ALAMAT PENGUNDI ! TAKKAN RAMAI MACAM NI ???!


fakta 1

untuk suku tahun ke 2 ( iaitu bermula pada april-may-jun 2015 )

jumlah pendaftaran pengundi baru adalah 70920.
manakala jumlah pengundi berdaftar PINDAH ALAMAT UNDI adalah 12171.

daripada tarikh di atas ( april may jun 2015 ) , top 3 pendaftaran pengundi baru adalah trengganu 13768, sarawak 11126 dan johor 9338.

daripada tarikh di atass ( april may jun 2015 ) top 3 pengundi berdaftar TUKAR ALAMAT UNDI adalah selangor 2130, sarawak 1903 dan johor 1861.

dua isu, pendaftaran pengundi baru dan pertukaran alamat undi JOHOR TERLIBAT DALAM STATISTIK tertinggi.

fakta 2

untuk suku tahun ke 3 ( iaitu bermula pada julai ogos september 2015 )

jumlah pendaftaran pengundi baru adalah 57 255.
manakala jumlah pengundi berdaftar TUKAR ALAMAT UNDI adalah 12 385.

kesimpulan.

untuk bulan april may jun julai ogos september 2015 jumlah pengundi baru adalah 128 175.

manakala untuk bula april may jun julai ogos september 2015 jumlah pengundi berdaftar yang TUKAR ALAMAT UNDI adalah 24 556.

persoalan .

dalam tempoh 6 bulan yakni dari april hingga september terdapat 24 556 pengundi berdaftar PINDAH ALAMAT UNDI.

ini baru tempoh 6 bulan dalam tahun 2015.

bagaimana pulak statistik PINDAH ALAMAT UNDI sejak pru 2013 ?

dalam 6 bulan 24 556 pindah alamat undi. ini bermakna terdapat pergerakan ketara dalam hal pengundi berpindah alamat undi !

3 comments:

  1. dap nak tawan kawasan yang mereka kalah tipis. mereka pindahkan pengundi mereka dari tempat kalah besar ke kawasan kalah tipis. senang je nak baca, sejak pru 12 lagi mereka dah buat. parti2 komponen bn baru perasan ke? bagaimana gelang patah boleh dimenangi dap kalau bukan dengan strategi ini?

    ReplyDelete
  2. Strategi selamatkan Selangor, johor dan sarawak supaya berada dalam genggaman dap?

    ReplyDelete
  3. Mereka bergerak semacam iblis. Mereka membuat onar, menimbulkan persepsi negatif kepada BN. Namun dalam masa yg sama mereka merangka strategi halus utk menguasai kerusi kerusi Parlimen di negeri-negeri penting seperti Johor, Sabah dan Sarawak

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.