Monday, 16 November 2015

YPEIM DEDAHKAN SETIAP SEN SUMBANGAN ANDA MASUK AKAUN AMAL JARIAH ! YPEIM ADA BISNES LAIN LAH...




Tiada 1 sen pun sumbangan anda yang diguna ke jalan lain melainkan amal jariah.

Potongan gaji pegawai kerajaan tidak langsung ditolak untuk pentadbiran atau dalam zakat fitrah, sedikit utk amil. Jauh sekali untuk cuti dan golf.

Tak percaya, fahami carta di atas.

Jumlah terkumpul dari potongan gaji adalah RM304.8 juta. Skim lain ada dalam RM30 juta.

Jumlah yang diberi untuk amal jariah adalah RM453 juta ... lebih banyak dari jumlah yg disumbang.

RM118 juta disumbang dari YAPEIM sendiri hasil perniagaan.

Maka demikian tiada langsung satu sen ditolak untuk pentadbiran atau kononnya untuk Abang Jamil cuti dan main golf.

Jika YAPEIM pun turut sumbang maknanya kos pentadbiran pun diserap YAPEIM.

Ini kena faham.

2 comments:

  1. Faham GAP..
    Tapi duit yg dpt pun drp derma dan zakat..
    Apa bezanya kalau ambik duit yg nak di salurkan direct ke asnaf?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bang..derma dgn zakat lain.
      zakat mesti dibagi pada asnaf.
      derma sama jer macam sedekah..lantaklah nak buat apa pun yg penting mesti utk kepentingan umat Islam

      Delete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.