Tuesday, 29 December 2015

DR ZULKIFLI AHMAD : ANTARA TUGAS NASIHAT DAN TUGAS BARUA.


dr zul, kalau di analisis kerjaya dan ceramahnya dia suka menggambarkan atau potray dirinya detail.

detail dalam maksud memberi penerangan, huraian hujah dan diselikan dengan pandangan analisis. macamana dia dikenali sebagai doktor pakar kuman, begitu jugalah dia potray dirinya sebagai politician.

2 hari lepas pas ada berkata tugas mereka kepada umno adalah cuba menjadi penasihat kerajaan.

kenyataan itu disambut oleh nik abduh yang bagitau dah tiba untuk bukan sepanjang masa untuk pas senantiasa kritik, tidak salah juga menyokong.

menyokong dalam pandangan pas sepertimana yang telah mereka lakukan dalam proses kelulusan pembentangan bajet oleh PM dalam bukan oktober lepas.

ini permulaan.

hakikatnya selama ini umno sudah amat lali dengan kritikan pas. selama puluhan tahun, selama itulah umno dibiasakan dengan kritikan dan terjahan pas.

dalam amalan politik demokrasi, memang itu tugas pas. 
tak perlu ralat walau sesaat pun .
demokrasi ada oposisi dan pemerintah.

namun pasca perak tumbang pada pakatan rakyat selama 9 bulan, di situ telah diperlihatkan akan konteks hubungan dalaman pakatan rakyat.

rakyat diperlihatkan akan beberapa segmen bagaimana pas dihenyak halus oleh dap yang memainkan peranan pemerintahan di belakang tabir.

siapa tidak lupa bagaimana nizar jamaludin memberi bulan dan bintang kepada beberapa kehendak dap perak.

dalam konteks hubungan pakatan rakyat, pada asasnya mereka telah persetujui untuk parti dominasi  yang dipercayai menjalankan pemerintahan .

kedah dan kelantan pas menjalankan tugas mengikut kehendak dan lunas parti mereka .

di penang, dap menjalankan pelbagai operasi pembersihan elemen yang selama ini menjadi akar status quo dan amat dilihat berat sebelah dalam beberapa isu melibatkan ras.

ini sekadar cerita ulangan bagaimana kaedah pakatan rakyat menjalankan tugas mengikut selera parti di negeri yang dimaksudkan.

semalam pengarah strategik PAN, serpihan pas dr zulkifli ahmad mencela pas kerana cuba menjadi dan mencari alternatif kehendak orang melayu bilamana mengumumkan akan cuba untuk menjadi penasihat kerajaan.

dalam kenyataan itu dr zul memberitahu...

TUGAS PARTI ISLAM BUKAN JADI PENASIHAT, SEBALIKNYA JADI PARTI YANG SEMAK DAN IMBANG. kata bahasa jawa, check and balance.

inilah masalah pemikiran dr kuman. dia menyempitkan pandangan dan filosopi dengan kenyataan yang dilihat amarah dan tidak sekolah.

jika pas declare partinya mahu memperjuangkan islam, sudah pasti elemen nasihat dan pandangan pada kerajaan akan senantiasa diberatkan.

apakah dr zul cuba melupakan public mengenai kehendak al quran yang ada menyebut sesungguhnya umat islam itu bersaudara , mengenai berpesan kepada kebaikan dsbnya.


dr zul cuba memperlahankan kehendak majoriti melayu yang mahu adanya persefahaman antara umno dan pas.

orang melayu juga telah melihat bejat rosak kaedah politik jika melayu di barua kan oleh dap.

ini hakikat.

mentaliti barua sukar dipisahkan dengan bekas pimpinan pas.masih ketagih candu kangkangan dap.

pada 1987 ( tak silap aku ) mahfuz omar dan salahudin ayob mengadakan demontrasi anti pasukan kriket israel. mereka buat demo depan universiti malaya.

semalam kerajaan mengharamkan kehadiran 2 pelayar dari israel. dap membantah tindakan kerajaan.

mahfuz dan salahudin adalah pimpinan PAN, sama seperti dr zul.

tanya dr zul, semangat anti israel masih ada lagi ka di hati kawan kamu atau sudah berubah mengikut pembaruaran waktu ?




5 comments:

  1. Hehehe...barua DAP dah mula bersuara dan mengigit bos lama mereka

    ReplyDelete
  2. Muka dia sebiji nampak DAJAL mcm.si BARUA-BARUA PENJILAT si ekoq-ekoq BANGKAI BABI PORNO/HOMO kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-EJEN/KULI-CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 tu!Nasi baik puak PENYAMAQ ZIONIS ni semua dah BERAMBOS dari PAS kerana MO puak PENGGANAS ZIONIS PENYAMAQ ni - hanya nak MENJAHANAMkan Islam/umatnya dan Parti Islam spt. PAS!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  3. YANG AKU TAK BOLIH LUPA...99THN JADI 999THN TU. ORANG PERAK KATA CEGHODIK BUAH PELIOR.

    ReplyDelete
  4. Nizar Jamaludin berangan-angan nak jadi macam Presiden Singapura Yusof Ishak yang dah mampus 30 tahun lebih yang lalu, membantu membanteras UMNO dan bekerjasama dengan parti pengkhianat peguam LKY presiden PAP yang meranapkan perkembangan Umno di Singapura pada tahun 1965. Zulkifli Ahmad pun sama macam Nizar J.

    ReplyDelete
  5. Dalam akhbar The Straits Times Singapore semalam, Isnin 28th Dec 2015 Tun Mahathir beritahu wartawan:
    “Sekarang JAKIM mahu mengislamkan semua perkara,”
    “Dalam Al-Quran, Islam tidak memaksa semua, tapi, Jakim mahu semua orang mengikut ciri-ciri Islam Jakim.”
    Betul ke negarawan tua ni cakap?
    Memalukan orang Melayu Islam aje, merapek meraban dah tak ada geliga otak dan fikiran, cuma mahu mengkritik Negara orang dia sendiri.

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.