Friday, 18 December 2015

LAGI KES TIPU PELANGGAN DI KOTA RAYA ???




http://theflyingkick.blogspot.my/2015/12/lagi-kisah-penipuan-jual-telefon-di.html

2 comments:

  1. JENAYAH PENIPUAN dijadikan bahan LAWAK oleh ekoq-ekoq BANGKAI BABI RASIS yg.dok MEMBIAK kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/RASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1?! Deap ingat kita umat Islam/Melayu ni KULI-BANGANG depa kah?! Mana PDRM/Kem. Pengguna?! GERAMNya aku! Nasib baik ada NGO amat BERANI mcm. PPIM ni!

    Dan tengok bagaimana BUMIPUTERA Islam/Melayu terus dilayan seperti PENGEMIS oleh ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS DAPBANGKAI BABI, di bumi kita sendiri, di P. Pinang - lihat di http://darulehsantoday.blogspot.com/2015/12/anak-penjual-pisang-dedah-cerita-sebenar.html:

    Anak Penjual Pisang Dedah Cerita Sebenar...

    Anak kepada seorang penjual pisang yang mengamuk dan videonya menjadi viral di media sosial memberi penjelasan kenapa dia bersikap demikian.

    Menerusi Facebook, Roslan Alan mendakwa, dia tidak mampu mengawal emosi apabila melihat tengkuk ayahnya dipaut oleh penguatkuasa Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP).

    Insiden bermula apabila sekumpulan penguatkuasa MPSP mahu merampas peralatan berniaga milik ayahnya serta pisang yang hendak dijual.

    “Saya memang tak boleh kawal emosi lagi bila tengok penguatkuasa itu paut tengkok ayah saya. Ayah saya pula ada penyakit lelah (susah nafas),” tulisnya.

    Katanya lagi, dia dan keluarganya berasa sangat sedih dengan kejadian yang berlaku dan menyifatkan tindakan anggota penguatkuasa MPSP itu sebagai satu tindakan zalim dan jahil.

    Menceritakan mengenai jualan pisang oleh ayahnya di situ, Roslan berkata, tauke hotel yang juga pemilik tapak tempat ayahnya berniaga membenarkan mereka menjalankan perniagaan pisang.

    Katanya, ayahnya menjual pisang untuk mencari duit kocek bagi menampung perbelanjaannya menunaikan umrah.

    Dia turut mempertikaikan langkah anggota penguatkuasa MPSP terbabit yang tidak mengenakan tindakan sama terhadap beberapa peniaga lain yang turut menjalankan perniagaan kecil-kecilan di kawasan meletak kenderaan.

    Tambah Roslan lagi, ayahnya ada mendaftar sebagai penjaja dengan pihak berkuasa tempatan namun, sehingga hari ini ia tidak mendapat sebarang jawapan.

    Nek Tempoyak


    ReplyDelete
  2. Gabra cina gampang tu bagi balik duit. Tapi yg heran apa sebab cina babi penipu ni tak kena reman. Menipu bukan jenayah ke?

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.