Saturday, 16 January 2016

DAP CAKAP BAB MELAYU TAPI ..!


2 hari berturut-turut pemimpin pembangkang mula hendak berani dan TERPAKSA untuk bercakap bab melayu.

wong chin huat dah bercakap mengenai keperluan undi melayu untuk pembangkang.

begitu juga dengan ong kian ming dan rafizi.

wong chin huat nampak lebih berani untuk mendesak pembangkang yang baru ini untuk ironisasikan ( tetapkan pendirian ) mengenai isu melayu dan islam.

antara perkara yang disebut adalah..

semua ini mula diperbincangkan apabila survey NGO pro oposisi secara jelas menyebut kesilapan dap dalam melanyak mengenai  enakmen kanun jenayah adalah amat keterlaluan hinggakan melayu yang sebelum ini pro pada oposisi sudah terasa hati dan berpatah arang dengan sikap dap.

(ini kategori melayu merujuk pada pro oposisi )

dalam hal ini umno sebenarnya dah lama berjaya menanamkan kesedaran pada orang melayu mengenai bahaya dap.

dalam membincangkan hal ini, tak silap aku samada ong kian ming atau wong ching huat sampai terpaksa keluarkan kenyataan ... apa salah kita sokong ( pura-pura) dulu isu yang menyentuh sentimen islam dan melayu... kemudian kita fikirkan lah.

apa maksud kemudian kita fikirkan lah ?

adakah bermakna kita munafik dulu dalam bab ini kemudian bila menang kita ubah ???

secara relatif politiknya, umno harus diakui berjaya menjaga status quo sentimen islam dan melayu.

ada silap sana sini sikit itu perkara biasa. namun dalam meneruskan ikatan pengukuhan status quo, umno terus tanpa lelah mencari perkara yang terbaik.

namun bila dap bercakap mengenai hal ini ada satu perenggan yang betul-betul menarik perhatian gap bilamana ( ong kian ming  )  cakap.


SUKAR UNTUK DAP UNTUK JADI DAN UBAH MENJADI JAGOAN MELAYU.

PASAL DALAM SISTEM HIRARKI KEAHLIAN DAP PUN, MAJORITI CINA DALAM DAP PUN TAK SETUJU RAMAI MELAYU DI BAWAK MASUK UNTUK JADI PATONG ...

kalau dah dalam parti dap pun ahli mereka menolak kemasukan ramainya melayu, jadi macamana nak jadi jagoan melayu ?

6 comments:

  1. Sejak bila pulak Cina jadi juara demokrasi..?
    Cina secara semulajadinya..memang tidak sesuai dengan demokrasi. Negara China sendiri mendukung ideologi Komunisme kerana itulah sistem yang terbaik untuk memgurus tadbir orang Cina. Negara China akan hancur kalau demokrasi diamalkan.
    Maka, orang Melayu jangan tertipu dengan demokrasi yang dianjurkan Cina. Melayu kena kembali ke akarnya. Melayu telah hanyut dengan nilai demokrasi yang tidak pernah menyatukan mereka. Demokrasi amat bertentangan dengan prinsip Islam/Syariah. Demokrasi hanyalah sekadar alat untuk kelompok majoriti. Walhal, Islam meletakkan HAQ lebih dari segalanya walaupun seorang. Maka jangan tertipu dengan demokrasi. Mat Sabu dan kuncu2nya juga telah disingkirkan melalui proses demokrasi. Akhirnya mengubah haluan utk berjuang dal Amanah yg kononnya lebih demokratik dari demokrasi PAS. Cukup2lah dengan demokrasi yg tidak pernah menyatukan umat Melayu Islam. Segera bangun dan angkat kembali pewaris sistem Khalifah iaitu Kesultanan Melayu dan seterusya didaulatkan Syariah sepertimana Brunei. Untuk apa Tanah Melayu dikurniakan Allah dengan 9 orang Sultan..?
    Tuan2 lebih arif..

    ReplyDelete
  2. tapi ada juga melayu yang TERHEGEH HEGEH nak masuk DAPigs atau sekurang kurang nya jadi BALACI DAN KELDAI tunggangan DAPigs atau paling kurang pun menjadi anjing belaan yg akan menyalak dan berguling guling atas jalan raya bila di suruh dan di bayar oleh DAPIgs..

    ReplyDelete
  3. Golongan yang tidak setuju ada lah gang PAN yang di sponsor oleh DAP. Yang tidak tahu gang banggang dari kaum soddom dan sotong.

    ReplyDelete
  4. memang dap tak akan jaga melayu mereka dah halau banyak melayu keluar dari penang, maklumlah penang tu lim kit siang punya dan orang cina, melayu hanya menumpang saja di penang, melayu ni dah ler menumpang bodoh pulak tu.

    ReplyDelete
  5. Hanya melayu otak selut aja yg anggap DAP nak bela melayu

    ReplyDelete
  6. Teringat kita tentang pengakuan dan pendedahan Mohamed Razali Abd. Rahman bekas Pengarah Strategi DAP, Lim Guan Eng pernah memberitahu kepada beliau bahawa “ I don’t care about your religion, party is more important than your religion”. Nah, tidak kah ini sudah jelas menunjukkan parti DAP dan kuncu-kuncu pembangkang PAN dan PKR diletak pada kedudukkan lebih utama daripada Pencipta kita sendiri?

    Secara simboliknya menyokong dan menyanjungi DAP dan parti pembangkang sudah boleh menempah dosa syirik, sebabnya kerana kita sudah diberitahu olih pemimpin tertingginya sendiri bahawa DAP dan parti macai mereka lebih tinggi tarafnya berbanding ALLAH sendiri. Kalau pembaca adalah orang Islam saya pasti pembaca yang Muslim semua akan nampak impaknya terhadap akidah tuan-tuan kelak. Kenapa tidak? Cuba tuan-tuan semua fahami dan hayati ayat dari Al Quran ini.

    Surah An Nisa ayat 48: Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik mempersekutukanNya (dengan sesuatu apajua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya). Dan sesiapa yang mempersekutukan Allah (dengan sesuatu yang lain), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.

    Oleh itu cuba fikir-fikirkan apa yang terbaik dan lebih penting sebenarnya. Memberi sokongan yang membuta tuli memang akan mengundang padah dunia dan akhirat. Pemimpin DAP hanya melihat bangsa melayu ni umpama macam komoditi sahaja bila perlu mereka akan buat baik lah. Tapi cuba lihat sendiri sendiri apa yang sudah berlaku kepada orang-orang melayu Pulau Pinang yang menyokong DAP dulu bila sudah tidak diperlukan lagi. Habis semua dah kena halau dari pulau itu olih rejim DAP. Di akhirat nanti tuan-tuan fikir-fikirlah sendiri ttg ayat 48 al Quran surah An Nisa itu.

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.