Friday, 29 January 2016

NIK ABDUH JANGAN SEMBUNYIKAN FAKTA.


nik abduh dalam kenyataannya semalam bagitau pakatan rakyat hancur HANYA berlaku selepas kematian arwah bapanya nik aziz.

ini dilihat seoalah-olah menyalahkan dan menyindir kesalahan ini kepada pimpinan terkini pas.

hakikatnya pakatan rakyat berpecah adalah kerana sebilangan pimpinan pas enggan menerima kekalahan dalam pemilihan jawatan tertinggi pas pusat.

bukan setakat kalah, mereka jugak telah menubuhkan parti serpihan pas yang baru bernama pan.

nik abduh harus berpijak di bumi nyata.

perpecahan pakatan rakyat adalah disebabkan sebilangan pimpinan pas yang banyak berkibatkan kepada kehendak politik arahan dap.



5 comments:

  1. aku nampak dia ni tak berapa nak cerdik, cuma pandai sikit jer dari bapa dia yang kini berada di alam barzah namun sempat menyambut hari jadi karpal singh bersama sama .. apakah mereka terus bersama !!

    Kenyataannya semasa isu TPPA yang berkaitan hudud aku nampak kurang matang dan tidak bijaksana langsung, seolah olah melaksanakan hudud ini semudah membeli ikan di pasar .. tidak mengambil kira banyak sudut yang berkaitan demi memastikan perlaksanaannya sempurna dan mampu menegakkan keadilan dan memenuhi makasid syariat itu sendiri..

    semoga dia lebih celik dari bapak dia dan tidak meneruskan legasi permusuhan yang dipertahankan oleh bapaknya dulu !!

    ReplyDelete
  2. Lagipun PAS survive sebab arwah TGNA diangkat sebagai icon.
    Jadi bila imej "icon" tidak lg wujud dlm PAS. PAS susah nak sesuaikan dengan imej ulamak semula. Haron Din bukan icon politik, beliau seorang ulamak. Haji Hadi ialah fighter x jadi..dia pun tiada ciri2 utk jadi icon utk PAS..
    PAS sendiri pun bukan lagi icon sebuah parti politik Melayu Islam..
    sebab PAS sendiri tidak mengiktiraf Melayu. Melayu hanya wujud bila PAS dah tersepit..

    ReplyDelete
  3. Patutnya salahkan diri sendiri dan seluruh kepimpinan pas, termasuk almarhum ayahandanya. Kerana nak melingkupkan umno, sanggup berselingkuh dgn dap. Ternyata tindakan itu salah dan merosakkan akibat nafsu mengalahkan akal. Sepatutnya awal2 lagi pas berjuang sendiri berhadapan umno tanpa bersekongkol dgn parti yg memusuhi Islam dan melayu.

    ReplyDelete
  4. Enter your comment...ya...tepat sekali komen di at atas...dia menang pun harap pengaruh aruah bapa dia sahaja....sama dgn mukhris...

    ReplyDelete
  5. N Aziz manusia juga dan dia ada kelemahan..... Yang nyata dia juga ada sifat bermusuh dan iri hati.... Macam kau dan aku juga. Dia bukan maksum.

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.