Sunday, 17 January 2016

PAS BARU SEDAR PKR KHIANAT MEREKA.. ( CONTOH SELANGOR )



Pas tidak teragak-agak memutuskan kerjasama politik dengan PKR sekiranya parti pelbagai kaum itu mengikut jejak langkah DAP.


Ketua Penerangan Dewan Ulamak Pas, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali berkata, Pas tidak akan membiarkan rakan tahaluf siyasinya melakukan sabotaj bersama musuhnya di kawasan Pas.

"Prinsip Pas tidak bekerjasama dengan pengkhianat, walaupun PKR ada perjanjian dengan Amanah dan DAP, namun kita kena tengok dari semasa ke semasa.

"(Tindakan) PKR meraikan program Amanah menyerang kawasan Pas seolah-olah sabotaj kepada Pas. Kita tak boleh berkawan dengan orang yang berkawan dengan musuh kita," katanya pada sidang media selepas Konvensyen Usahawan Haraki, di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin semalam bahawa PKR tetap bekerjasama dengan DAP dan Pas bagi menghadapi PRU14 khususnya di Selangor.

Mengulas lanjut, Mohd Khairuddin juga berkata, Pas tidak mahu 'diperkuda' oleh PKR seperti mana yang dilakukan DAP bagi memenangi pilihan raya lalu.

"PKR (mahu) guna tenaga kita untuk pilihan raya (PRU14), lepas pilihan raya pula, ia mempergunakan kita ini bukan untuk prinsip Islam," tegasnya.

Rabu lalu, Pas Kelantan telah menghantar surat bantahan rasmi kepada PKR berhubung kehadiran pemimpin PKR negeri itu dalam majlis anjuran Amanah.

Surat bertarikh 13 Januari itu ditujukan kepada Setiausaha Agung merangkap Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli.
Sehubungan itu, Mohd Khairuddin menyerahkan kes tersebut kepada kebijaksanaan Pas negeri untuk menanganinya.

"Kita sedia bersendiri walaupun tanpa DAP dan PKR, kita juga boleh bekerjasama dengan parti-parti baharu yang lain

"Kita akan bekerjasama juga dengan NGO untuk buat kerjasama politik ke arah politik baru tanpa mengabaikan keperluan rakyat itu khususnya dalam menghadapi pilihan raya akan datang," katanya lagi. 

6 comments:

  1. Jangan kita terlupa asal usul parti pkr. Diasas oleh pengamal seks songsang depan pompuan boleh, jantan boleh, depan belakang alrait.
    Jangan kita terlupa pemimpin2 tertinggi pkr terdiri dari keluarga pemfitnah, penipu dan PENGKHIANAT.
    Kalau buka keluarga, pemimpin2 terdiri dari bekas2 kekasih pondan Raja Liwat atau penyangak2 samseng baling kerusi bekas2 kekasih penyangak kecewa Raja Liwat.

    ReplyDelete
  2. Kalau anak betina puaka si ijjah sundal dan mak bapak laknat beliau boleh menipu dan mengkhianat SELURUH negara, bamgsa dan agama.....apa lah sangat setakat nak menipu dan mengkhianat parti PAS! Tak susah dan tak jadi masalah...pkr akan lakukan dengan sekelip mata demi kelangsungan dan kepentingan masing2.

    ReplyDelete
  3. Alahai PAS...
    tak habis2 bodo nye...

    ReplyDelete
  4. PAS ni gula talak. Dah diceraikan pun nak rujuk. Dalam PKR, Pas asik kena sepak terajang dan dihina. Itu pun terhegeh2. PAS memang bodoohh....

    ReplyDelete
  5. kalau dengan UMNO tu serba tak kena ...buat baik salah mentelah lagi kalau tak baik kononnya islam sgtlah aku [pas] ni Tuhan tu maha adil ...sekarang dah nampak padan muka hu hu hu

    ReplyDelete
  6. Korang PAS Bodoh X boleh dajor, cerdik X boleh dikut. DiAmpang, Ketua Pengurusan Ulama merangkap Nazir Msjd Tm Kosas bersekongkol dgn Tuan Chua & DAP.Apa me herrnya?

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.