Tuesday, 15 March 2016

AZMIN ALI HALANG PAKATAN HARAPAN BENTUK KERAJAAN BARU SELANGOR ?


azmin ali nampak gusar.

dia jarang bercakap . kalau ikutkan pengalaman lama, kalau azmin ali cakap maknanya dia sudah 'tersentuh terasa hati'.

azmin ali tak layan sangat kucing kurap cekgu bad, pasal dia tau mamat ni tak ke mana.

pendedahan cekgu bad pasal pintu gerbang dan baikpulih kubah masjid shah alam tak makan.

cekgu bad ni pun satu bahalol. azmin ali ada hak nak baikpulih semula masjid negeri shah alam.

masjid ni kalau tak silap gap dah berusia hampir 30 tahun, di buka pada tahun 1986. masjid ni mercu kebanggaan orang selangor terutamanya penduduk shah alam.

bangang cekgu bad pasal balun  baikpulih kubah masjid buat azmin ketawa kih kih kih...

azmin tau benda taruk ni tak jalan. tu pasal bumbung stadium malawati pun sekarang di cat lawo-lawo. pasal azmin tau ini publik punya aminitis..

isu baikpulih masjid shah alam adalah sensitif untuk dipolitikkan.
nasib baik umno tak terikut sangat.

isu bas percuma yang kerajaan negeri buat harus dipuji. ini politik baru. yang baik untuk rakyat wajar dipuji.  tak perlu balun pun.

yang patut balun isu denggi.
isu denggi ni dah makan nyawa penduduk makan ratus.

tengok cara exco taici bab denggi... senang je salahkan rakyat pengotor... ini macam punya exco, elok lantik rani kulop aje..

politik publik sebenarnya terbuka untuk memuji dan mengkritik. inilah konsep terbaru minda pengundi urban dan semi urban.

azmin ali tak risau pasal komitmen dia dalam analisis kehendak publik di selangor.

bas percuma amat baik, sama pujiannya terhadap air percuma.

cuma azmin ali nampak nak jadi diktator bilamana dia dilihat cuba menunjal pas/dap dan pan mengenai hala tuju selangor pada pru 14.

azmin risau akan kewujudan banyak sangat kelompok yang nak bertanding di selangor, terutamanya melibatkan gabungan pakatan.

dalam sejarah malaysia azmin sorang je yang tak betul konsep pentadbiran.

dalam pentadbiran kerajaan negeri selangor, ada 2 gabungan yang membentuk kerajaan negeri iaitu pakatan rakyat ( pkr/pas) dan pakatan harapan ( pkr/dap/pan)

mana boleh.. tapi azmin boleh asal dia kekal jadi menteri besar.

16mac ni pas istihar akan bentuk satu lagi gabungan pakatan... ( nama partisipan belum umum ).

azmin pening...ni apa pulak ni.

azmin tau dalam gabungan pakatan harapan, dia ada saingan iaitu guan eng.

azmin tau dalam gabungan pakatan rakyat, dia ada saingan iaitu rafizi yang punyai team kuat melibatkan kak dan izah.

masalah group yang bukan pro azmin ni pun bangang tak buat homework.

azmin dalam kenyataan di atas kata tak perlu banyak gabungan . biar satu lawan satu di selangor. 

kalau kaedah ini berlaku, azmin ada harapan kekal nak jadi mb lagi. perkiraan kerusi penting dalam pembentukan kerajaan.

azmin taknak pkr selangor kalah banyak.
kalau 3-4 penjuru ini boleh bikin masalah buat azmin.

patutnya dap pan dan pas ajor sikit azmin bab asas demokrasi.

hak kami lah nak buat banyak gabungan pun... takkan ko je nak jadi embi ?

1 comment:

  1. Tiap kali aku tengok muka mamat ni, aku teringat muka Nuor dan muka bini mamat ni....3 orang 'best friend' yang buat jijah sepat kering kepanasan....

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.