Wednesday, 1 June 2016

PAS ... WOW !


pimpinan pas berpakaian segak berbaju melayu siap berkeris bertanjak.

ni bukan kenduri kahwin yang pimpinan pas hadir, tapi muktamar pas ke 62 di putik kota baharu.

baju melayu, berkeris bertanjak.

tak salah pimpinan pas berpakaian sedemikian.

anak hj hadi , anak allahyarham nik aziz dan timbalan presiden pas segak bergaya.

takde salahnya nak berpakaian sedemikian.
takde salahnya untuk sekali sekali uphold budaya bangsa.

melayu memang tak boleh berpisah dengan islam.
dalam dunia, hanya bangsa melayu sahaja yang mensabitkan wajib bangsa ini mesti beragama islam. disabitkannya pulak dalam perlembagaan .

pas kalah teruk dengan umno pada pru 13 adalah kerana keterujaan mereka nak lalai lupuskan cerita melayu. melayu sensitip bab ini.

adakah melayu itu rasis bila bercakap mengenai hak mereka sendiri ?
tak.. malah ia perkara perlu diwajarkan.

di negara eropah, kecenderungan menubuhkan negara ber teras kan 'bangsa' sudah semakin popular sejak kebelakangan ini.

checzh sudah berpisah dengan slovak.
bacelona catalan pun sudah mahu berpisah dengan spain.

tiada rasisnya apabila sesuatu bangsa itu nak uphold dignity mereka sendiri.

cuma pas dalam muktamar ini perlu decide kemas nak ke mana.
hang nak pi mana.
nak melayu separuh ka.
nak melayu sepenuh ka.
nak dasar pendidikan melayu diperkemas ka.
apa pandangan pas tentang sistem 2 peperiksaan kebangsaan dan uec.

muktamar pas kali 62 perlu ada dap bashing. ini penting bagi memahamkan ahli dan penyokong pas mengapa dap adalah musuh politik utama mereka.


3 comments:

  1. Alhamdulillah, dah makin banyak muncul titik persamaan untuk penyatuan demi ABATA

    ReplyDelete
  2. Faces of village idiots and morons.

    ReplyDelete
  3. Elok la dah sedar..bahawasanya Melayu itu tunjang Islam dalam konteks Malaysia.

    Tapi,as always.., PAS is a confused lot..

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.