Monday, 22 August 2016

3 PEGAWAI TERTINGGI KERAJAAN DIKHIANATI, KATA TUN M..


sebelum baca lebih lanjut, gap copy paste keseluruhan artikel dari malaysiakini yang disiarkan semalam.


Former premier Dr Mahathir Mohamad today claimed the three top officials accused of conspiring to topple Prime Minister Najib Abdul Razak were "betrayed".
He said Najib would have faced action if the alleged betrayal did not occur.
"Zeti is upright, so is Abu Kassim and also Gani Patail...but they were betrayed by one among them.
"Otherwise Najib would face action by now," Mahathir told reporters in Kuala Lumpur today.

baca lanjut 
beberapa point penting ada dalam artikel ini.

tun m sepertimana dilaporkan, berkata 3 pegawai tertinggi kerajaan telah dikhianati.

siapa 3 orang itu ?

zeti, abu kassim dan gani patail.

3 pegawai ini telah dituduh bersubahat untuk menjatuhkan PM . namun selepas azwan bro buat laporan polis, pegawai dimaksudkan lebih mengambil pendirian untuk berdiam diri.

semalam, tun m songket sekali lagi cerita ini. kata tun m, 3 pegawai ini telah dikhianati.

siapa yang khianat ? kalau ikut laporan takde spesifik nama yang disebut siapa khianat siapa. cerita ni termati di sini sahaja.

namun dalam menyambung sebut hal ini, tun m kata apa yang disampaikan itu sekadar khabar angin.

dalam membaca hal ini ada banyak sudut yang boleh dibuat andaian, tafsiran dan agakan.

3 orang berpakat.
3 orang dan salah seorang daripada mereka MENGkhianati.
itu jelas sepertimana yang disampaikan oleh tun m...

sudut lain juga boleh mengandaikan tun m sedang cucuk angin, bakor line antara mereka bertiga..

namun dalam keadaan sedemikian laporan polis yang dibuat oleh azwan bro mengenai 3 pegawai ini pada awal lagi dah dimatikan ceritanya oleh ketua polis negara...

memahami politik tun m....

mengapa isu ini tiba-tiba muncul semula ?

atau adakah isu ini ditimbul semula untuk sekadar diversi politik...

 mudahkan bahasa cakapnya tun m lain, buatnya tun m lain..

pada 31 ogos 1998, di pulau pinang berlaku sambutan hari kemerdekaan peringat kebangsaan,

tun m, anwar dan koh tsu koon sebelah menyebelah berdiri.

selepas tamat program, tun di tanya wartawan apa kedudukan anwar selaku timbalan ?

tun m, jawap dia masih timbalan perdana menteri..

selang 2 hari, 2 september 1998 anwar dipecat.

cerita 3 pegawai yang dah nampak menyusut disongket semula.. samalah cerita 31 ogos 1998...

cerita lain, buat pun lain.. 

2 comments:

  1. Wise Words from a Wise Man...

    Yang lain ko terjemahlah sendir.

    Yang penting Lanun Bugis MUST GO!!!

    ReplyDelete
  2. Bila maddey cilaka nak mampos? Tanya je...sebab umor dah 91 tapi berlagak macam tak takut Tuhan. Maklum la, keluarga yg 'paling berkuasa' dah terlupa ada yg lebih berkuasa darinya.

    Yahudi Kerala memang cilaka!

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.