Tuesday, 13 September 2016

RANGKUMAN ARTIKEL BACAAN..WSJ, KOMEN RAZALI TENTANG BERSATU DAN KOMEN KHALID IBRAHIM


KOMEN RAZALI IBRAHIM TENTANG BERSATU
Anggota dan pemimpin UMNO perlu mendepani penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dengan bersikap matang dan berilmu bagi memastikan parti keramat orang Melayu itu kekal relevan, kata Anggota Majlis Tertinggi UMNO Datuk Razali Ibrahim.

KHALID IBRAHIM
Keadaan sama itu dilalui sekali lagi dilalui semasa PRU-13 membabitkan isu pembahagian kerusi, lebih buruk lagi Khalid memberitahu nak pilih tempat untuk parti pembangkang bertanding pun sehingga terpaksa bergaduh satu sama lain.
“Jadi masa PRU-13, kita nak plih calon untuk Selangor, malah nak pilih tempat pun bergaduh juga, itu bukan satu perkara mudah. Jadi kita mesti terima keadaan tersebut, bukan satu keadaan yang mudah,” katanya.
Menurut Khalid lagi, halangan tersebut berpunca daripada perbezaan prinsip antara kedua-dua parti yang mahu mengikut cara masing-masing.
“Kedua, soal prinsip, PAS ada prinsip sendiri, DAP tak terima PAS kerana keadaan PAS yang mempunyai cita-cita negara ini ditadbir ikut syariah.
“Jadi kalau nak diubah memang susah,” terangnya.
Oleh sedemikian, Khalid berkata DAP terpaksa mengambil jalan dengan memecahkan pemimpin dalam PAS sehingga menyaksikan terbentuknya PAN dan perpecahan tersebut akan tetap berterusan.
https://www.bnbbc.my/nak-satukan-pembangkang-khalid-kongsi-cerita-betapa-susahnya/
WSJ

Dengan sebaran info yang agak terbatas pada ketika itu, tidak banyak maklumat-maklumat propaganda luar seperti dari WSJ ini yang sampai kepada rakyat .  Tidak ramai yang bercerita mengenai apa yang dibelanjakan kerajaan dengan dasar-dasar yang menguntungkan pihak-pihak tertentu (bailout ... etc). Maklumat-maklumat sebegini disebarkan kepada rakyat melalui ceramah-ceramah setempat parti pembangkang yang kurang mendapat sambutan.

http://bidaman.blogspot.my/2016/09/angka-auta-wall-street-journal-rm.html

2 comments:

  1. Aku cuma boleh ketawa aje dengan komen komen diatas - cuma masa yang akan menentukan segalanya !

    ReplyDelete
  2. Takpe GAP..aku takkan sokong umno this time..pru13 lepas aku tak ada choice..sebab umno sahaja yg ada...aku x akan undi pas..pkr masa tu..

    Skrg ada bersatu..aku akan pastikan melayu tempat aku bersatu bawah satu undi dlm pru14 nanti..

    Gap..cakaplah apa si khalid ibrahim nak cakap..pasal org tulah aku pernah x mandi 2 hari pegi kerja..
    Kau plak ambik statement dia..apa daa? Anti pkr konon..

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.