Tuesday, 6 September 2016

STAND UMNO/BN UNTUK RUU 355 ? PANDANGAN AHLI PARLIMEN BN SARAWAK/SABAH BAGAIMANA ?


pembentangan RUU 355 oleh hj hadi pada sesi parlimen bulan akan datang .

masa sambutan hari raya lepas, gap ada pergi umah terbuka beberapa ahli parlimen bn dari sarawak/sabah. adalah berborak dengan mereka pasal RUU 355.

berkemungkinan katanya, usul RUU  yang bakal dibentang pas di parlimen kelak, kami akan tidak menyokong..

pas akan usul. konpemlah menyokong.
serpihan pas akan menentang.
dap akan menentang.
pkr mungkin berbuat sama.

ahli parlimen umno bagaimana stand ? tak pasti. namun kecenderungan nampak positif.

masalah di sini adalah sentimen sokongan dari rakan segabungan dalam bn, menjurus pada ahli parlimen bn ( bukan umno ) dari sarawak dan sabah...

kupasan kat bawah ni penting...

mca jelas bantah .
mic pun sama.
gerakan kong kali kong..

sebarang keputusan dari ahli parlimen umno bakal menjadi penilaian rakan sekutu dan oposisi..






1 comment:

  1. dah terang terang RUU 355 ni hanya untuk orang Islam...
    lulus atau tidak ... bukan Islam tak terlibat
    itu pun susah sangat nak faham ke ?????

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.