Tuesday, 18 October 2016

PARTI PAN SEDIA BENTANG USUL PERKUKUH MAHKAMAH SYARIAH, LEBIH LENGKAP DARIPADA PAS.


parti pan dah keluarkan kenyataan.

parti pan akan usul perkara berkaitan perkukuhkan mahkamah syariah dalam sesi parlimen kelak.

dakwa pan, usul itu akan dibentang oleh ahli parlimen kota raja.

tambah pan, usul ini lebih holistik, kemas malah ianya diyakini tidak sekali melanggar status perlembagaan negara.

kata kalid samad, usul ini masih tertakluk dalam kerangka perlembagaan maka orang bukan islam tak perlu gusar 'keterlibatan ' mereka dalam usul ini.

gap diberitahu, usul ini hasil respon dan makluman dari pelbagai pihak profesional dalam perundangan islam, bekas hakim, bekas hakim mahkamah syariah dll profesional.

kata pan, usul mereka lebih taktikal dan teknikal kemas . mungkin lebih kemas daripada usul yang bakal dibentang oleh hj hadi.

baca lanjut di link bawah

5 comments:

  1. Tindakan orang busuk hati, perangai iblis... fikir2kan lah...

    ReplyDelete
  2. Usul dan cadangan PAN ini pastinya sudah diluluskan oleh rakannya kongsinya DAP..tak gitu??

    ReplyDelete
  3. Khalid Samad ni sembang pandai la. Lain apa dia tahu...zero... zero.

    ReplyDelete
  4. Hai....dalam beberapa hari jer PAN boleh mampu kelaurkan cadangan berbanding dengan PAS yang telah bertahun-tahun 'mengerjakannya" sampai tahap boleh masuk di parliament. Hebat sungguh!!! PAN ciplak atau "auta" macam cabut bulu hidung!!! Ini gang badut sarkis

    ReplyDelete
  5. Pan cakap je besar...tukang angguk Dap

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.