Monday, 5 December 2016

HJ HADI SEMAKIN MESRA DENGAN PIMPINAN UMNO ( TUAN BERAHIM TUAN MAN OK KAN ? )



5 comments:

  1. Apa masalah GAP dengan Haji HAdi??
    Atau GAP ada masalah dengan PAS??
    atau GAP ada masalah dengan Islam dan perjuangannya??

    atau GAP dah belajar makan dedak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde masalah gap dgn hj hadi
      xde masalah gap dengan pas

      cuma masalahnya di sini gap perluaskan skop FLIP FLOP PEMIMPIN DALAMAN PAS.

      ADA YG NAK KE ARAH UMNO
      ADA YANG NAK KE ARAH PAKATAN

      dalam politik flip flop, was was dan perangai undecided ni marabahaya kawan

      baca kenyataan tuan ibrahim selang beberapa jam lepas himpunan rohingya..bantai umno.. tapi hj hadi tak bantai..

      nampak x ?

      KUANTAN - Pas sehingga kini masih menganggap Umno adalah saingan terbesar parti Islam itu.
      Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, disebabkan itu, Umno tidak mungkin dapat mengizinkan sebilangan besar kerusi yang dimenangi mereka dilepaskan ke tangan Pas begitu sahaja, sekiranya ada kerjasama politik dengan parti terbesar terbabit.



      Menurutnya, justeru Pas juga pasti tidak akan melepaskan kerusi yang dimenangi begitu sahaja meskipun jumlahnya jauh lebih kecil jika dibandingkan apa yang Umno ada.

      “Oleh itu, adalah mustahil bagi Pas dan Umno mengadakan kerjasama politik dan mereka yang mencanangkan adanya kerjasama politik antara Pas dan Umno hanyalah fitnah.

      “Dari sudut politik, sejarah membuktikan Pas adalah saingan utama kepada Umno, terutamanya dalam isu berkaitan dengan Islam dan kebajikan rakyat walaupun Pas tidak pernah memegang kuasa kerajaan pusat,” katanya di sini, semalam.

      Katanya, sebagai contoh, Pas di Kelantan telah mendahului pelbagai perubahan seperti sistem kerja lima hari, cuti bersalin 60 hari, pemberian khairat kematian dan kebajikan lain yang akhirnya terpaksa ditiru oleh kerajaan Umno.

      Tambahnya, pada masa kini, Pas juga mengemudi RUU355 dan parti Islam itu buat kali ketiga membuat perhimpunan untuk Rohingya serta akhirnya Umno turut menyatakan sokongan terhadap RUU 355 dan juga bantahan kepada Rohingya.

      “Jika Pas bukan saingan, masakan Umno akan mengikuti rentak Pas? Pas adalah parti pembangkang yang matang dan efektif, di mana ia mampu membezakan isu yang perlu bekerjasama dengan kerajaan, mendesak kerajaan dan membantah pihak kerajaan.

      “Ia tidak menjadi pembangkang yang membangkang secara totok apa yang kerajaan lakukan seperti parti-parti pembangkang yang lain,” katanya.

      Dalam pada itu, beliau berkata, Pas akan terus menjadi perintis kepada pendekatan matang dan sejahtera sebagai budaya baru di dalam sistem demokrasi negara.

      Pada masa sama, katanya, Pas adalah saingan terbesar kepada Umno di arena politik bagi menggantikan sistem negara dengan Islam.

      Delete
  2. Tiadalah perselisihan melainkan semata-mata kerana hasad dengki.

    'Āli `Imrān:19 - Sesungguhnya ugama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah Islam. Dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) SEMATA-MATA kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka. Dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya.

    Kamar-kamar (Al-Ĥujurāt):10 - Orang-orang beriman itu sesungguhnya bersaudara. Sebab itu damaikanlah (perbaikilah hubungan) antara kedua saudaramu itu dan takutlah terhadap Allah, SUPAYA kamu mendapat rahmat.

    Pengampunan (At-Tawbah):71 - Dan orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagian yang lain. Mereka menyuruh (mengerjakan) yang ma'ruf, mencegah dari yang munkar, mendirikan shalat, menunaikan zakat dan mereka taat pada Allah dan Rasul-Nya. MEREKA itu akan diberi rahmat oleh Allah; sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.

    ReplyDelete
  3. PAS jangan khayal sendirian. Korang dah kena terajang oleh DAP tanpa belas Ikhsan dan tanpa dipedulikan oleh PKR.Dulu PRU 13 Korang disokong oleh China DAP/PKR. PRU 14 ni jgn mimpi China DAP akan sokong korang.

    ReplyDelete
  4. Tak payah jdi batu api. Mereka tak ada apa pun. Jgn sebar politik persepsi dan fitnah. Rakyat akan tolak jua akhirnya.

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.