Friday, 27 January 2017

HEBAT ! JANJI KETUA PESURUHJAYA SPRM.. AHLI POLITIK KORUP DAN TANGKAPAN SETIAP MINGGU SEHINGGA HUJUNG 2017 !


SUMBER



KUALA LUMPUR: 'Tunggu!'

Itu amaran Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Dzulkifli Ahmad apabila ditanyakan mengenai sama ada tindakan akan diambil ke atas ahli-ahli politik yang terlibat rasuah.

"Tiada pada bila-bila masa sepanjang perkhidmatan di mana saya menyatakan bahawa tindakan tidak akan diambil terhadap ahli politik"

"Malam ini, saya menyatakan dengan tegas kepada ahli politik yang korup, saya hanya mempunyai satu perkataan sahaja - tunggu!" kata Zuklifli di Hari Ini 8.


Tambah beliau, yang menggalas tugas sebagai Ketua SPRM Ogos lalu, badan penguatkuasa pencegah rasuah tersebut akan kekal dengan janji untuk melakukan penangkapan dan pendakwaan terhadap individu yang terlibat dalam rasuah setiap minggu.

"Saya telah menyatakan bahawa SPRM akan mengambil tindakan memfailkan tuduhan atau membuat tangkapan pada setiap minggu sehinggalah akhir tahun 2017"

"Ini janji saya dan sehingga kini, saya telah kotakan janji tersebut," jelasnya.

4 comments:

  1. kalau boleh jangan ahli politik yang masih memegang Jawatan jer yang ditangkap tapi tangkap sekali sesiapa yang dah tidak lagi memegang jawatan sebagai contoh bekas menteri, bekas menteri besar, bekas setiausaha politik /setiausaha Kementerian dan tak ketinggalan BEKAS PERDANA MENTERI pun jangan dikecualikan. Kalau diorang dah lari keluar negara (ke Negara besan diorang ) pun buru la sampai kelubang cacing mana sekali pun. Kalau boleh sampai ke peringkat tu baru kami nak percaya. Kalau cuma orang bawahan jer yang asyik kena padahal pihak atasan lagi banyak yang disonglap tapi SPRM asyik terlepas pandang je

    ReplyDelete
  2. Berani ke tangkap mo1

    ReplyDelete
  3. semenjak bahri kimak tu takda br nmpk berfungsi...

    ReplyDelete
  4. TANGKAP LANUN BUGIS DULU!!!

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.