Wednesday, 15 March 2017

CARA KIT SIANG TUTUP MASALAH DALAMAN DAP , DIVERT ISU KAT SPR.


dap melaka sedang hadapai masalah pemberontakan dalaman negeri.

bukan takat itu, malah banyak cawangan dap bakal mengikut jejak adun dap melaka yang nak lari dari bayangan dap pusat.

selain melaka, kepimpinan dap johor pun ada masalah besar apabila otai lama dap di johor disingkirkan.

di penang, pengikut dap di sana  mahukan kepimpinan ketua menteri mestilah daripada ianya datang dari kepimpinan dap negeri itu sendiri. 

guan eng bukan dari hirarki kepimpinan dap penang.

untuk menutup masalah dan divert isu, kit siang alihkan cerita mengenai kononnya keengganan SPR untuk bertemu..

temu pasal nak bincang daftar pemilih.

dah buntu kot kit siang ni. kit siang dah jadi ahli parlimen berpuluh tahun.

puluh tahun itulah sistem pilihanraya yang dijalankan itu telah memenangkan kit siang dan dap.

sistem yang sama, cuma beberapa perubahan baru yang dijalankan SPR sejak 2009 telah ikut flow semasa.

daftar pemilih ini simple. pergi daftar kat pejabat pos, kemudian nama tersebut akan diwartakan sebagai pengundi setelah pengesahan daripada JPN dan beberapa proses lain berlangsung.

sepertimana makluman terbaru, pengundi yang layak mengundi harus berdaftar segera sebelum hujung mac ini.

dah diumumkan pun sebarannya. konsep ini sama saja pada mana-mana pru mendatang dan yang lepas.

pening sudah eh nak tutup cerita dap.


No comments:

Post a Comment

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.