Tuesday, 21 March 2017

SABARLAH NIK ABDUH : KALAH MENANG BIASA DALAM POLITIK.


nik abduh kalah dalam pemlihan timbalan yang dipertua pas kawasan pengkalan chepa.

dia dapat 37 undi berbanding pencabarnya 209 undi.

kalau ikut tradisi, ini kerusi tradisi untuk keluarga nik abduh. ayahandanya nik aziz otai kat area ni.

kita tak pasti apa signal perwakilan pas pengkalan chepa terhadap nik abduh.

pengkalan chepa ni kelantan  kawasan totok pas terutamanya untuk legasi seperti nik abduh. kawasan ini  bukan ganu kedah atau perlis apatahlagi selangor yang memungkinkan ada protes pengundi yang tak wala.

rilek bro.. next time cuba lagi. harap perwakilan pas pengkalan chepa tetap nak calonkan nik abduh sebagai ahli parlimen untuk pru 14 nanti

2 comments:

  1. Kalah menang digilirkan

    Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):140 - Jika kamu (pada perang Uhud) mendapat luka, maka sesungguhnya kaum (kafir) itupun (pada perang Badar) mendapat luka yang serupa. Dan masa (kejayaan dan kehancuran) itu Kami pergilirkan diantara manusia (agar mereka mendapat pelajaran); dan supaya Allah membedakan orang-orang yang beriman (dengan orang-orang kafir) supaya sebagian kamu dijadikan-Nya (gugur sebagai) syuhada'. Dan Allah tidak menyukai orang-orang yang zalim,

    Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):141 - Dan agar Allah membersihkan orang-orang yang beriman (dari dosa mereka) dan membinasakan orang-orang yang kafir.

    Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):142 - Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk surga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad diantaramu dan belum nyata orang-orang yang sabar.

    Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):143 - Sesungguhnya kamu mengharapkan mati (syahid) sebelum kamu menghadapinya; (sekarang) sungguh kamu telah melihatnya dan kamu menyaksikannya.

    ReplyDelete
  2. Pembeda (Al-Furqān):50 - Dan sesungguhnya Kami telah mempergilirkan hujan itu diantara manusia supaya mereka mengambil pelajaran (dari padanya); maka kebanyakan manusia itu tidak mau kecuali mengingkari (nikmat).

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.