Wednesday, 31 May 2017

PEMUDA AMANAH TAMBAH ROSAK NAMA PEMBANGKANG.



pemuda amanah buat laporan polis.

sebelum buat laporan polis, dorang juga pada minggu lepas telah memagar pintu pejabat SPR. 

kononnya tak puas hati pasal RDPT ( rang daftar pemilih tambahan ) atau lebih merujuk kepada senarai baru nama pengundi suku pertama tahun 2017.

kenapa kamu malas membaca ?
takde keupayaan untuk mencari bahan jawapan kah ?

takde kesungguhan untuk membuktikan kamu juga buat kerja guna  otak di kalangan group kamu ?

RDPT ini adalah senarai nama baru pengundi dalam suku pertama 2017..yakni bulan januari feb dan mac.

kata pemuda amanah 

Ketua Pemuda AMANAH Wilayah Persekutuan, Nik Abdul Razak Nik Md Ridzuan berkata, apa yang lebih mencurigakan pihaknya kini adalah apabila mendapati terdapat senarai terbaru daftar pemilih bagi suku pertama 2017 dalam buku RDPT itu.

Jelas Nik Abdul Razak, pada 29 April yang lalu, SPR menyatakan mereka tidak lagi akan membekalkan salinan cakera padat dan buku RDPT yang mengandungi senarai terbaru pilih bagi suku pertama 2017.
Katanya, ini kerana suku pertama 2017 mencatatkan pendaftaran paling tinggi berbanding tahun-tahun sebelumnya.
PENDAFTARAN TINGGI PUN SALAH ??
bukankah ianya baik untuk semua parti politik bilamana anak muda 1st time mengundi menjalankan hak mereka ?
apa yang pemuda amanah nak nafikan kepada hak pengundi baru ni..
berkenaan dakwaan pemuda amanah yang kata senarai RDPT tu mereka tak dapat.
jawapannya SPR dah pamerkan kat 960 lokasi untuk RDPT ini. pi lah pejabat SPR tanya lokasi tiap negeri tu kat mana ? apa yang malas sangat nak buat kerja ni ?
propaganda politik kena kualiti lah sikit.

1 comment:

  1. Pan memang tukang kacau je..

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.