Saturday, 3 June 2017

FITNAH 28,000 PENGUNDI BARU DITEMPATKAN DI KEM ASKAR SELANGOR. ( ULANGAN FITNAH 40 RIBU BANGLA MENGUNDI )


pada 30 mei 2017 pemuda amanah membuat terhadap SPR.
ada 2 laporan yang dikemukakan.

pertama mengenai RDPT iaitu rang daftar pemilih tambahan. ia lebih merujuk kepada pertambahan daftar pengundi baru pada suku pertama tahun 2017. suku pertama merujuk kepada januari feb dan mac.

dakwaan ingus ni dah dijawap. politik kalau nak masuk perlu pakai otak. ada setengah orang pakai google tapi kebanyakan orang pengalaman dia gunakan pengalaman bertahun politik untuk bercakap mengenai politik.

pemuda ingus pan ni lebih pakai lutut. dibuatnya repot polis pasal tak puas hati pengundi baru ramai. 

apa punya gila generasi pelapis politik sebegini ? kenapa hendak dinafikan hak pengundi baru ?

gagal memahami ke bahawasanya politik sekarang sudah difahami sepenuhnya oleh pengundi baru dalam mencorakkan masa depan negara ?

tolong jangan pakai lutut bila nak berhujah politik.

rujuk sini


dakwaan 28000 ribu pengundi baru di kem ( juga di selikan dengan kenyataan media ong kian ming yang dakwa 28000 pengundi baru didaftarkan di kem. )


mengenai dakwaan 28000 ribu pengundi kategori ( pasukan keselamatan askar dsbnya ) di selangor. lebih tepat ditempatkan di selangor.

http://ongkianming.com/2017/05/31/kenyataan-media-adakah-suruhanjaya-pilihanraya-spr-sedang-cuba-untuk-menambahkan-pengundi-melalui-pintu-belakang-untuk-membantu-bn-memenangi-pru-yang-akan-datang/

jawapan sebenarnya

hanya 1,170 daripada lebih 28,000 anggota tentera dan ahli keluarga yang ditambah dalam senarai pemilih adalah di Selangor, kata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Timbalan Pengarah SPR Selangor, Kamarul Azman Ahmad Sabri berkata, penolong pendaftar pemilih ditempatkan di setiap kem tentera di Selangor menyemak daftar nama anggota tentera.
“Sama ada tentera baru atau tentera yang bertukar kem itu saya tidak pasti, tetapi jumlah itu adalah tentera berserta pasangannya,” katanya kepada FMT.
DARIPADA 28000 itu hanya 1170 di selangor.
manakala bakinya di bawah iaitu di negeri-negeri lain. ( perlu ingat ini dalam kategori samada petugas berpindah kem, pelatih baru yang layak mengundi serta pasangan mereka.)

3 comments:

  1. Tabik la kat pakatan ni..tabik sbb terlalu keeatif mencipta alasan untuk timbulkan kebencian rakyat pd spr..kat selangor tempat diaorg dgn majoriti 45k la 30k la..ntah2 pengundi baru tu senua org dia kut tu yg majoriti melampau besar tu..

    ReplyDelete
  2. itu masalah nya, SPR tak perlu terangkan kan lagi... hanya perlu pamirkan.. sesiapa yg tak bersetuju bawa ke mahkamah.. sesiapa yg menuduh SPR menipu maka SPR pula bawa mereka ke mahkamah.. kan senang..

    ReplyDelete
  3. Mereka dah lama berada di dalam arena politik. Bagaimana mereka boleh menjadi bebal ketika membangkitkan isu ini? Harap SPR tidak melayan tuntutan dan dakwaan bodoh mereka

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.